Shazam! Rendező: David F. Sandberg Író: Henry Gayden, Darren Lemke Zeneszerző: Benjamin Wallfisch Főszereplők: Zachary Levy, Ma...


Családi hősködés - Marvel Ka... Shazam! (2019) by Garfbob10

Shazam!


Rendező: David F. Sandberg
Író: Henry Gayden, Darren Lemke
Zeneszerző: Benjamin Wallfisch

Főszereplők: Zachary Levy, Mark Strong, Asher Angel, Jack Dylan Grazer, Adam Brody, Djimon Hounsou, Faithe Herman, Megan Good, Grace Fulton, Michelle Borth, Ian Chen, Ross Butler, Jovan Armand, D.J. Cotrona, Cooper Andrews, Marta Milans

Magyar megjelenés: 2019. április 4.

Játékidő: 132 perc

IMDb-lap
Eléggé felemásak az érzéseim a DC-hez vonatkoztatóan, mert az univerzumépítésüket jócskán rosszul teszik. A Wonder Woman-t imádtam, Az acélembert és az Aquamant szerettem, Az igazság ligája tetszett, a Batman Supermen ellennel elvoltam, a Suicide Squaddel pedig megtartom a 10 lépés távolságot. Összességében tehát inkább a pozitív irányba billen a mérleg, de egységes univerzumként mégse igazán működik és nagyon úgy fest, hogy nem is ebbe az irányba terveznek tovább - bár ezt nehéz megmondani, mert az elmúlt időszak hírei alapján elég nagy a káosz náluk.
Mindenesetre engem továbbra is érdekelnek a készülőben lévő filmjeik, mint ahogy eme cikk tárgya is, a másik Marvel Kapitány (aki a nevét pont a DC és az eredeti kiadója, a Whiz Comics közti pereskedés miatt nem használhatja), ami egy a kiadó filmjeihez képest könnyedebb hangvételű produkció, bár a szituációja meg is követelte ezt.

1. A történet
A történet főhöse az árván maradt Billy Batson, akit több család is örökbefogadott már, de végül mindtől megszökött. A legújabb ilyen pár Vasquez-ék, akiknek már 6 befogadott gyermeke is van, köztük a szuperhősrajongó Freddy, aki igyekszik jóban lenni Billy-vel, még ha az nem is nagyon akarja.
Egy nap Freddy-t megtámadják a sulinál, amibe Billy közbelép, aki ezek után a metróba menekül. Itt aztán különös dolgok kezdenek történni és hamarosan egy rejtélyes mágus barlangjában találja magát. Kiderül, hogy ő a varázslótanács utolsó tagja, aki a hét főbűnt igyekszik fogságban tartani, ám egy Thaddeus Sivana nevű ember szabadon engedte őket, hogy megkaja tőlük a hatalmat, amit a varázsló nem adott neki. Ő azonban utolsó erejével Billy-t teszi meg bajnokává, átruházva rá minden erejét, amik előhozásához csupán a nevét kell kiejteni: Shazam!
Billy persze kiakad és fogalma sincs, hogy mihez kezdjen, ezért Freddy segítségével igyekszik kiismerni a képességeit és egyre nagyobb hírnévre szert tenni. Kezdetben ezt persze kihasználja a saját érdekeit nézve, azonban mikor ő és családja lesz Sivana új célpontja fel kell nőnie a feladathoz.

A legtöbbeknek a film láttam a Segítség, felnőttem! című Tom Hanks-film ugrott be - nekem nem, mivel sajnos csak részleteket láttam abból a filmből -, mivel itt egy gyerekből lesz hirtelen hős, aki nem igazán tudja mit is kezdhetne a képességeivel. És a Pókember: Hazatéréshez hasonlóan ez tetszett benne a legjobban: a hős még csak gyerek, és úgy is viselkedik, mint egy gyerek. Ám itt még talán jobb volt, mivel Billy elég sokszor önös érdekeire használta a képességeit, hogy ezzel pénzt keressen, és nem egyszer problémát is okozott eközben.
A filmen rendkívül jól szórakoztam, egy remek vígjáték lett. A poénok nagy része főleg az előbb említett dologból adódik, hiszen Billy még kölyökként tekint a hősködésre, és így nem is megy olyan jól neki. De tucatnyi a zsánert érintő poén is volt a filmben, ami miatt sokan nevezték a gyerekbarát Deadpoolnak, ami azért szerintem egy picit túlzás.

2. A helyszínek
A film Karácsony környékén játszódik, ennek hangulatát nagyon jól átadták a film helyszínei is. Leginkább a véső harc helyszínét adó rendezvény tette ezt, az ottani beszari Télapó nagyon poénos volt. De ugyancsak tetszett a varázsló barlangja is, ami nagyon egyszerű, de hangulatos volt.

3. A látványvilág
A látványvilág remek volt, bár sokban nem kiemelkedő. Az azonban dicséretre méltó, hogy most először nem éreztem a végső csatát túltoltnak, eddig szinte mindig úgy éreztem, hogy kissé már kezdték túltolni CGI-al.
A jelmezek is jól festettek, de igazán kiemelni az egészből a hét főbűnt és azok megjelenését tudnám. Remekül formálták meg őket, mind másmilyen volt, és pár jelenetben eléggé látszott is velük David F. Sandberg horrorfilmes múltja.

4. A zene
Benjamin Wallfisch nevével eddig nem találkoztam - ahogy láttam, az eddigi filmjei nagy részét nem láttam -, de egy kifejezetten jó zenét rittyentett össze. Az egész soundtrack nagyon emlékeztetett John Williams munkásságára, de leginkább a főcímzene, ami a '80-as évek kalandfilmjei mellett a Williams-féle Superman zenére is hajazott (ahogy a karakter is Supermanre hasonlított, ezért is volt a korábban említett pereskedés).

5. A szereplők
Minden tiszteletem Zachary Levy-nek, aki remekül eljátszotta a hőstestbe szorult gyereket. Végig ott volt a lelkesedés a képességeknél és félelem, mikor először került összetűzésbe Sivana-val, jó párost alkottak a Billy-t játszó Asher Angellel. Akit viszont igazán szerettem, az Freddy volt, aki nagy rajongója a szuperhősök világának, és így rengeteg zsánerpoén hozzá is kötődik. Remekül működött a kémia közte és Zachary között, nagyszerű párost alkottak.
Ugyancsak tetszett a nevelőcsalád is, amelynek a tagjai lettek, bár közülük igazán az egyetemre készülő Mary-t és a hipercuki, barátságos Darla jött be. A számitástechnikai zseni Eugene és a csöndes Pedro-val szimplán csak elvoltam, míg a szülők nekem néha picit furák voltak, de őket is bírtam. Amit viszont nem, az a Supermanes cameo.
Még 2010-ben a DC Showcase rövidfilmsorozat részeként jelent meg a 20 perces Superman/Shazam - Black Adam visszatér, melyben - ha a címből nem lehetne rájönni - az Acélember is szerepet játszik Billy mellett, és jó lett volna itt is látni egy afféle mentorként. Helyette kapunk egy pár másodperces kis cameot, amivel nekem volt egy-két problémám, de ami a leginkább, hogy nem Henry Cavill volt ott. Eredetileg tervezték szerepeltetni a filmben, de aztán valami összetűzés miatt Levy egyik dublőre, Ryan Hadley játszotta, csak a testét mutatva, ami egyszerre volt vicces és kissé kínos is.
Aztán még ott volt Dr. Sivana, aki egy egész jó főgonosz volt. A motivációi érthetőek voltak, de nem volt zseniálisan emlékezetes, leginkább Mark Strong alakítása miatt bírtam, akinek nagyon jól áll a gonosz szerep. Meg persze Djimon Hounsou eredeti Shazamja is érdekes volt, sőt, abban a pár percben jobb volt, mint A galaxis őrzőiben (ami mondjuk nem volt nehéz feladat).

6. Összegzés
Nem egy tipikus DC-stílusú film, de ennek a filmnek nem is kellett annak lennie. A sötét történetmesélés jó lesz Batmannek és többieknek, viszont Shazam!-hoz jobban illett ez a könnyed kis kikapcsolódás. Nem zseniális, nem reformálja meg a szuperhősműfajt, de ez egyáltalán nem is állt szándékában. Csak egy szórakoztató mozi akart lenni, és ez össze is jött neki.

Nálam 8/10.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Facebook

Üzemeltető: Blogger.

Rendszeres olvasók