Terminátor: Sötét Végzet ( Terminator: Dark Fate ) Rendező: Tim Miller Író: David S. Goyer, Justin Rhodes, Billy Ray, Charles H. ...

Főoldal » , , , , , , , , , » Judgment Day Light - Terminátor: Sötét végzet (2019) by Garfbob10

Judgment Day Light - Terminátor: Sötét végzet (2019) by Garfbob10

Terminátor: Sötét Végzet
(Terminator: Dark Fate)


Rendező: Tim Miller
Író: David S. Goyer, Justin Rhodes, Billy Ray, Charles H. Eglee, James Cameron
Zeneszerző: Tom "Junkie XL" Holkenborg

Főszereplők: Arnold Swarzenegger, Linda Hamilton, Mackenzie Grace, Natalia Reyes, Gabriel Luna, Diego Boneta, Tom Hopper

Magyar megjelenés: 2019. október 31.

Játékidő: 128 perc

IMDb-lap

A filmművészetben rengeteg olyan folytatás, remake vagy adaptáció akad, amik hibát hibára halmoznak, minőségüknél pedig csak a létjogosultságuk megkérdőjelezhetőbb. Viszont némelyüknél felmerül az a pozitívum, hogy sokan ezek miatt ismerik meg az eredeti művet, ami esetleg nagy kedvencükké válik. Ilyen volt nálam A setét torony, amiből a filmet bár nem szerettem - kivéve Matthew McConaughey fergeteges alakítását -, de amiatt ismertem meg a könyvsorozatot, amit meg a hibái ellenére is imádtam. Pontosan ugyanez volt a helyzet a Terminátor: Genisys-szel is, aminek annyire megfogtak az előzetesei - már amikor nem spoilerezték el a film egyetlen csavarját -, hogy emiatt pótoltam be az előző négy részt.
Az eredeti, klasszikus első film nekem nem lett nagy kedvencem, de a horroros beütésű hangulatával így is egy nagyon jó alkotás született belőle. Azonban a már akciódúsabb Az ítélet napja már sokkal jobban elkapott, és bár nem dicsőítem annyira mint mások, azért nekem is ott van a legjobb akciófilmek között. A gépek lázadása című harmadik rész már inkább egy meh kategória volt nekem, több dolog - köztük valamelyes John Connor színésze - se jött be igazán, de így is egy kerek lezárása lehetett volna a Terminátor-trilógiának. Csakhogy a filmipar ezt nem így gondolta.
Jött a negyedik rész, a Megváltás a sokak által "nem igazán kedvelt" McG rendezésében és Christian Bale főszereplésével, ami ugyan jó ötletre épült a kizárólag a jövőben játszódó történettel, de eléggé félrement a projekt. (Ugyanezt éreztem egyébként a Sarah Connor krónikái sorozat 1. évadával is.) Aztán jött a franchise megnézésére rávevő Genisys - meg ott volt közben A Machinima-sorozat névre keresztelt animációs förtelem, aminél ránézésre szebbet hánynék -, aminek tucatszor pörgettem végig az első előzetesét és amit eléggé vártam. A megnézéskor el is szórakoztatott és szerettem, de ahogy telt az idő úgy kopott el ez teljesen - Jay Courtney tehetségénél (vagy annak hiányánál) csak Emilia Clarke Sarah Connora fájt jobban (pedig a színésznőt szeretem, de nem illett hozzá a szerep), érződött az egészen az általam nem igazán kedvelt Thor: Sötét világon is dolgozó Alan Taylor keze munkája az egészen.
Aztán bejelentették a hatodik filmet, ami (hasonlóan egyébként a Genisyshez) csak az első két filmet folytatja, ezúttal viszont Cameron is visszatér producerként, ráadásul a Deadpoolt is rendező Tim Miller dirigálja le a produkciót. Ennek ellenére a filmet egyáltalán nem vártam, amire ráerősített az első előzetes is, ami a Genisys-ével ellentétben épphogy a film iránti várakozásomat vette jól el. Ráadásul Cameron és Miller neve sem igazán győzött meg: előbbi az elmúlt tíz évben szinte csak az Avatár folytatásokon dolgozott (ráadásul rögtön négyen), utóbbi pedig a Deadpoolon kívül nem igazán tudott mit felmútatni, és bár én imádom a Deadpoolt, azért megvannak annak is a problémái. Tehát nem igazán vártam a filmet, és talán pont ezért tudott meglepni.


1. A történet
Adott egy Mexikóban élő lány, Dani Ramos, aki egy autógyárban dolgozik és aki békésen éli az életét apjával és öccsével, Diegoval. Ám ez az idill felbomlik mikoris egy jövőbeli halálosztó gépezet, egy Terminátor érkezik hozzá, hogy elpusztítsa a lányt. Azonban a védelmére is érkezik valaki a jövőből a feltúrbózott ember, Grace képében, kettejük útja pedig szép lassan kereszteződik Sarah Connoréval, aki azt hitte már megmentette a világot. Hárman együtt próbálják meg likvidálni a REV-9 néven futó gépezetet, amiben segítségükre lesz egy megöregedett T-800-as is.

A sztori egy az egyben az első két rész újraalkotott változata, megfűszerezve egy csipetnyi Megváltással is (Grace egy az egyben Marcus Wright). Ez az eredeti két film sztorijának még inkább leegyszerűsített, lightosabb változata nem a legjobb (az első anyagok miatt amúgy én azt hittem, hogy Az ítélet napjának bekövetkezése után fog játszódni), de vázként megfelel az akcióhoz, ami viszont pazar és szórakoztató.
A Genisyshez hasonlóan ebben a filmben is van egy nagy csavar, amit ezúttal nem lőnek el az előzetesben, de így is elég hamar kitalálható, ráadásul érdemben se kezdenek vele semmit. Ugyancsak nem sokat kezdenek a filmben felmerülő jó ötletekkel, például az önálló életet élni kezdő T-800-zal se igazán.

2. A helyszínek
A mexikói helyszíneket remekül adta át a film, amik nagy részét egyébként Budapesten forgatták, de én nem igazán vettem észre ismerős környezetet. Nekem viszont sokkal jobban tetszett az itt is jól megcsinált, a Skyne… akarom mondani a Legion által uralt jövő, egész jól összerakták. Bár ilyenkor meg mindig az az érzés jött elő belőlem, hogy mennyivel szívesebben látnék egy csak a jövőben játszódó Terminátor-filmet.

3. A látványvilág
A film látványa is rendben volt, az akciók pörgősek és jól megcsináltak voltak. A CGI is működött, még a film elején lévő megfiatalítás se lógott ki - mondjuk esélyesen azért, mert itt max. 1 percig tartott az egész. Külön tetszett az új Terminátor, a REV-9 kinézete is, ahogy az emberi alakot felvevő organikus vázát képes a rendes fém testétől külön mozgatni, ez leginkább a jövőbeli harcoknál tetszett igazán.

4. A zene
Junkie XL... Nagyon nem vagyok kibékülve Holkenborg urasággal, mert bár a Mad Max - A harag útjához csinált zenéje remek lett, azért általában inkább csak közepes vagy "meh" típusú zenéket csinált. De amiért a leginkább haragszom rá, az a Deadpool soundtrackje, ami simán ott van számomra a legrosszabbak között (az egyik szám konkrétan zavart is). Szerencsére a Sötét végzet a jobbik alkotásaihoz tartozik, s bár kifejezetten emlékezetes szám nincs rajta, azért hallgatható lett.

5. A szereplők
Linda Hamilton még ennyi idő után is eszméletlenül badass és hihető akcióhősnő, pedig már jócskán elmúlt 60 éves is. Ugyancsak jól akciózik a szintén visszatérő Swarzenegger is, aki a Genesys után ismét a film egyik fénypontja.
A Mackenzie Grace által alakított Grace nevű karaktert az előzetesekben nem igazán bírtam, de a filmben ő is rendesen helyt állt. Anno még őt pletykálták Dominónak a Deadpool 2-be mikor még Miller a fedélzeten volt, és bár megbarátkoztam a Zazie Beetz féle verzióval is, azért szívesen láttam volna őt a szerepben. Sajna már nem volt ennyire szimpatikus Natalia Reyes Damija, aki bár nem idegelt ki teljesen, de néha azért elég irritáló tudott lenni.
Diego Luna is jól játszotta a gyilkológép REV-9-est. Ugyan a közelében sincs Robert Patrick T-1000-esének, de azért ő is tudott egy-két dermesztő pillanatot hozni a "karakter" bőrében.


6. Összegzés
A Sötét végzet nem váltja meg a világot vagy a franchise-t, de egy minimum egyszeri szórakozásnak tökéletesen megfelel. Meglennénk nélküle, nem vesztettem volna sokat ha nem látom, de egyáltalán nem bántam meg a megtekintését.

Nálam 7/10.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Facebook

Üzemeltető: Blogger.

Rendszeres olvasók