A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy) Rendező: James Gunn Író: James Gunn, Nicole Perlman Zeneszerző: Tyler Bates Fős...


Táncoljunk! - A galaxis őrzői élménybeszámoló

A galaxis őrzői
(Guardians of the Galaxy)

Rendező: James Gunn
Író: James Gunn, Nicole Perlman
Zeneszerző: Tyler Bates

Főszereplők: Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Bradley Cooper, Vin Diesel, Michael  Rooker, Karen Gillan

Magyar megjelenés: 2014. augusztus 14.
Magyar DVD megjelenés: 2014. december 11.

Játékidő: 121 perc

IMDb-lap
Még a Fekete Párduc megtekintése után megfogadtam, hogy soha többet nem nézek Disney-féle Marvel filmet. Olyannyira kiábrándultam belőlük, hogy már a tartalmukat elolvasni is kínszenvedés volt. De jött a fordulat, ami váratlanabbul ért, mint a Fox-ot a Deadpool sikere. Nem régiben ugyanis megtekintettem a Hangya című filmet és nem volt kérdés: A többit is látni akarom!

~Nem, a Fekete Párducot még egy jó darabig nem.~

Ráadásként elkezdtem játszani a Marvel Future Fight nevű játékkal, aminek köszönhetően egy fokkal jobban megismertem ezt a világot, kedvenc karaktereket szereztem és biztossá vált, hogy nem tudom tovább utálni ezt az egész jelenséget.
Így hát rögtön el is kezdtem körbeszimatolni és megnéztem pontosan milyen filmek is készültek a Disney Marvel égisze alatt, keresve azt, amelyikkel valószínűleg nem futok lyukra. Nem akartam már az elején letörni a lelkesedésemet. :P
Segítségül is hívtam egyik nagy Marvel rajongó barátom, hogy ugyan avasson már be a szakma rejtelmeibe, Ő pedig nem volt rest és ajánlott is párat. Legnagyobb örömére, és a sajátoméra!
A Hangyát nem a lelkesedésem miatt néztem meg, hanem a közelgő második rész főgonosza miatt, - de erről később – viszont A galaxis őrzői elé nagy várakozással, de igyekeztem kevés elvárással leülni, amit a második résznél már nem tudok eljátszani, mert le vagyok nyűgözve! 

Na de térjünk rá a filmre: 

1. A TÖRTÉNET:
A film 1988-ban a Földön kezdődik a kisgyerek Peter Quill-el a főszerepben, de már itt megkapjuk a film talán legszomorúbb jeleneteit.
Hangulatteremtés: pipa. Nem is beszélve az űrhajós jelentről.

~Mondanom sem kell, nem sok kellett ahhoz, hogy ne könnyezzek.~



A drámai nyitány után ugrunk 26 évet és egy lakatlan bolygón találjuk magunkat ahol a bandita és fosztogató Űrlord, szabályosan betáncolja magát egy elhagyatott templomba, azzal a feltett céllal, hogy ellopjon egy titokzatos gömböt, amit aztán elad egy Bróker nevű üzletembernek jó pénzért cserébe. De hogy ne legyen könnyű az élet: a Kree fanatikus, Ronan emberei, akik ugyancsak a gömböt akarják megkaparintani, rajta ütnek Űrlordon és ezzel meg is kapjuk az első látványos akció jelenetet, ami nem okoz csalódást, de vicces pillanatokat annál inkább.
Ezután megismerkedünk Yonduval, a fosztogatók vezérével, aki Peter nevelőapja is egyben, és aki ugyancsak a gömböt szeretné megkaparintani magának.
A laikus néző itt azt hihetné Ő lesz a főgonosz, de akkor betoppan Ronan, mellette két szárny segédje, Gamora és Nebula, a nővérek.

~Nem mellesleg Thanos fogadott lányai. De én inkább kísérleti nyulaknak nevezném őket.~

Ronan parancsára Gamora elindul megszerezni a Gömböt Űrlordtól, de egy beszélő mosómedve, Mordály és egy intelligens fa, Groot is szemet vetett a férfira. Pontosabban a fejére kitűzött pénzdíjra. 

~Tipikus komikus helyzet, mindenki ugyanazt akarja, csak különböző célokra :D ~

Végül pedig az önjelölt őrzők utolsó tagja sem maradhat ki a sorból, az akkoriban börtönben sínylődő és Ronan fejére pályázó Drax, aki a maga együgyűségével hamar a szívünkbe lopja magát és mosolyt csal az arcunkra, miközben a hőseink egy újabb bajtársra lelnek benne.
Ez újabb fenomenálisan vicces és izgalmas jeleneteket szül, és szemtanúi lehetünk, ahogy összefonódik az életük és a céljaik, szépen lassan pedig barátokká és egy csapattá válnak, hogy szembe szálljanak Ronannal, aki még az univerzum legerősebb teremtményéhez, magához Thanoshoz is fenyegetést intézett. 

~A végső csata nekem tökéletesen Star Wars űrcsata feelinget adott~  

2. A SZÍNÉSZEK JÁTÉKA:

Először Zoe Saldanát szeretném kiemelni. Nagyon illik a színésznőhöz Gamora rideg stílusa, a fegyverré tett nő kimért, célra törő cselekedetei, aki mégis egy olyan valaki, aki fél - Börtönös rész elején látszik a legjobban - és azért segítőkész is, sőt önfeláldozó, csak jól rejtegeti.
A film talán legárnyaltabb karaktere volt, ami a színésznő játéka nélkül nem lett volna ennyire hiteles.

Másodsorban Chris Prattet emelném ki. Nagyon jól alakította a sármos, dörzsölt és bolondos fosztogatót, tökéletesen illik rá a szerep. Valahogy a dühös pillantásokat nem tudja annyira élethűen visszaadni, de a börtönös résznél volt egy-két jó mozzanata.  

Utolsó sorban Ronant emelném még ki, a bosszúba belebolondult, Kree fanatikust. Őszintén bevallom, annyival többet nem tett hozzá a fő gonoszok tipikus indíttatásaihoz, sablonos szövegeikhez vagy tetteikhez, de nekem tetszett mindennek ellenére.
A többi karakter is rendben volt, kihozták magukból a színészek, amit ki lehetett.
Drax olyan, mint egy szellemi fogyatékos, de nagyon tetszik, hogy mindent szó szerint ért, Mordály kicsit önző stílusa is és Groot pénz mániája, na meg a bő szókincse. :D Ja és persze Nebula, Ő inkább semleges volt, de örülök, hogy az történt vele ami. 

3.  A LÁTVÁNY: 

Na, ez az, ami nagyon erős pontja a filmnek, bár egy ilyen alkotásnál ez alap elvárás. A Fekete Lótusz, a meteorra épült börtön komplexum, a Tudástér. Minden kidolgozott volt és lenyűgözően monumentális. 

4. A FILM ZENÉJE: 

Na, igen, a jó kis retró életérzés. A szökéses jelenetnél a Pina Colada song mindent vitt, de mégis a kedvenc zeném belőle az volt, amikor Peter megmentette Gamorát a Tudástérben kint lebegve a semmiben. Érzelmes zene, az nagyon megragadt bennem.
Tökéletesen vállalható soundtrackje van, bár még nem volt szerencsém végig hallgatni az egész albumot. 

5. A HELYSZÍNEK:

Szeretem az űrben játszódó történeteket, mert sokkal fantáziadúsabb helyszíneket tudnak kreálni, mint a Földön, mivel nem ismerjük az univerzumot, bármi lehet ott.
A kedvencem az óriás túlvilági lény levágott feje volt, ami akkora, hogy egy komplett bányászváros tudott létesülni a belsejében.
De nagyon tetszett a börtönkomplexum is, csak Xandar volt az ami, noha érthető módon, túl steril volt nekem, de ez nem hiba, kell a kontraszt, ráadásul az egy központi bolygó. 

6. A TECHNIKAI SPECIFIKÁCIÓK:

Sajnos Magyarországon ez a film csak egy silány DVD kiadást élt meg, így kénytelen voltam letöltve nézni.
A képre nem volt panasz, bár kicsit gyengének találtam olykor, de a hang… Na az kritikán aluli volt.
 A Magyar Dolby Digital 5.1 még hagyján mert csak DVD-s minőségű, de az Angol DTS HD-MA 7.1 volt az igazi csalódás :/ élettelennek hatott, halk volt, és noha több meg tisztább mély hangok voltak benne, mint a Magyarban és az effektek jobban betöltötték a teret, de ez mégis kevés volt ahhoz, hogy elismerően bólintsak.


7. ÖSSZEGZÉS:

Hatalmas meglepetés volt, az eddigi legjobb MCU film, amit láttam. Igaz, elég kevéshez volt szerencsém még. :D
Számomra sokszor nézhető alkotás lett, és családi kikapcsolódásnak is - ha vevők rá a családtagok, nekem sajnos ekkora szerencsém nincs - tökéletes.

Bátran megadom neki a 8,5/10-et.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Facebook

Üzemeltető: Blogger.

Rendszeres olvasók