Tomb Raider Rendező: Roar Uthaug Író: Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons, Evan Daugherty Zeneszerző: Junkie XL Főszerep...

Főoldal » , , , , , , , , , » Válj azzá, akinek születtél! - Tomb Raider (2018)

Válj azzá, akinek születtél! - Tomb Raider (2018)

Tomb Raider

Rendező: Roar Uthaug
Író: Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons, Evan Daugherty
Zeneszerző: Junkie XL

Főszereplők: Alicia Vikander, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Dominic West, Derek Jacobi, Hannah John-Kamen, Emily Carey

Magyar megjelenés: 2018. március 15.
Magyar DVD és BD megjelenés: 2018. július 12.

Játékidő: 118 perc

IMDb-lap
Már itt az elején be kell vallanom, semmi múltam nincs a Tomb Raider játékok terén, még az eredeti Angelina Jolie főszereplésével készült két filmet sem láttam. Tovább megyek, egészen eddig Alicia Vikandert sem szerettem!
Tehát adott egy alap szituáció: semmi háttértudás, nem kedvelt színész, kisülhet ebből bármi jó? Talán ebből a legjobban!
Ott kezdődött az egész, hogy egy jó ideje rájöttem, nem jó taktika, ha a rendelkezésemre álló pénzemből minél több, de olcsóbb filmet veszek, mondván „hamar sok lemezem lesz”.
Az elmúlt 1-2 év anyagi nehézségei ellenére eszem ágában sem volt felhagyni a filmek megvásárlásával. Átalakítottam a rendeléseim szisztémáját és inkább 2-3 filmet veszek havonta, de cserébe azok szépen néznek ki és biztosan sokszor megnézem őket!
Ez történt a Tomb Raider fémdobozos kiadásával is, ami - akár csak az előző hónapban a Star Trek - Mindenen túl Jaylah borítós kiadása - annyira, de annyira megtetszett, hogy hosszú vívódás után engedtem magamnak és lecsaptam rá!
Régen vettem látatlanban filmet, de a tapasztalatok alapján nekem ez erősségem lehet :D

1. A TÖRTÉNET:

A film elején Lara Croft édesapja elmeséli nekünk Himiko sírjának ősi legendáját és eltökélt tervét, hogy mindenképpen a gonoszokat megelőzve akarja meg találni, még ha ezért súlyos áldozatot is kell hoznia.

~Imádom az olyan filmeket, amiben az apa-lánya kapcsolatra épül a történet, (pl.: Logan) és itt ez tökéletesen ki is lett elégítve.~

A rövid bevezető után ugrunk 7 évet és megismerkedünk a kötöttség elől menekülő Larával, aki ételfutárként tengeti napjait és szabadidejében kickbox edzésekre jár.

~Szeretem a női boxot, így számomra élvezet volt nézni, ahogy gyepálják egymást :D ~

Hiába a hatalmas öröksége, az állandóan pénzszűkében lévő lány jelentkezik egy illegális biciklis versenyre…

~Ez is milyen jó ötlet volt már, hogy egy kevésbé menő, Larához talán annyira nem illő dolgot választottak, a biciklit. Az ilyen apróságok, de annál bátrabb lépések sokat dobnak egy filmen a szememben.~

…amit ha meg nyer, elég pénzt kap ahhoz, hogy törlessze az adósságait.

~Lehet, hogy csalt a versenyen, de úgy felugrani biciklivel egy mozgó járműre nem semmi :D ~

Mikor már-már úgy tűnik simán megnyeri, a verseny nem várt fordulatot vesz: Meglát egy embert, aki kísértetiesen az apjára hasonlít.
A ritmusból kizökkent Lara első alkalommal még el tudta rántani a kormányt egy nyíló ajtó elöl, de másodjára későn fékezett és neki ment egy rendőrautónak, amiért letartóztatták.
A rendőrőrsön megismerjük Lara gyámját, Ana-t, aki évek óta próbálja rábeszélni a lányt, hogy írja alá az örökség átvételéről szóló papírokat, és amivel elismerné, hogy az apja halott, ám eddig nem járt sikerrel.

~ Hát ez egy nagyon érdekes kérdés. Vagyon vagy a remény, hogy az apád életben van? Mondjuk, ha aláírja, és noha hivatalosan halott, Ő még reménykedhet. Aranyos volt a hozzáállása ettől függetlenül, nem tudom ezt hibának sorolni.~

Mikor Lara épp beadná a derekát, egy rejtélyes üzenet kerül a birtokába, ami miatt a Croft birtokra siet, de amit ott talál, az-az egész életére kihatással lesz.
Itt kapunk néhány információt a Trinity rend nevű ősi katonai szervezetről és felcsillan a remény Lara számára, hogy megtudhatja, mi is történt az apjával.
Az eltökélt és a válaszokra éhes lány egy régi e-mail alapján Londonból Hong Kongba repül, ahol szinte azonnal meg is kapjuk a film első, igazi Lara Croftos akció jelenetét.

~Nagyon tetszett, hogy Lara nem verekedi ki magát a helyzetből. Kicsit félt is, ami tovább fokozza az élethű érzést.~

Szorult helyzetéből Larát egy Lu Ren nevű japán matróz húzza ki, akiről kiderül, hogy az Ő apja is 7 évvel ezelőtt tűnt el.

~A filmben hallható poénok szinte egészét ez a karakter szolgáltatja. Nagy örömömre szolgált, hogy egyáltalán nem erőltetett poénokról van szó!~

Egy kis pénzbeli ösztönzés fejében Lu rábólint, hogy elviszi Larát az Ördög-tenger közepén fekvő Jamatai szigetre, ahová az apja utazott, mielőtt eltűnt.
A film talán leglátványosabb jelenet sora után eljutunk a szigetre, ahol találkozunk a Mathias Vogel által vezetett zsoldos csapattal, akik egy titkos megbízás keretein belül Himiko sírját szeretnék megtalálni, de egészen addig nem jártak sikerrel, amíg Lara partra nem sodródott.

~Az is tetszett, hogy makacsul nem azt tette amit az apja kért. Persze akkor nem lett volna a film második fele, de kellenek az ilyen ellenszegülések, főleg Larától.~

A beszélgetős jeleneteket akció jelenetek majd újabb beszélgetős részek váltják.

~Örülök, hogy Lara közel sem sérthetetlen. Nem szeretem az olyan filmeket amikben a főhős alig szed össze egy-két karcolást. Főleg ha csak egyszerű ember.~

Mindeközben szemtanúi lehetünk egy régóta esedékes találkozásnak, amit egy végletekig feszült, pörgős, látványos, de rendkívül szívszorító finálé követ.
Az utolsó percekben pedig a második rész felvezetése található egy hatalmas csavarral megspékelve.
Ja, és mindenki várja meg amíg lemegy a Tomb Raider felirat, mert utána is van egy menő jelenet :)

~A film elején kapunk pár flashback részt a 7 és 14 éves Laráról meg az állandóan úton lévő apjáról.~

 2. A SZÍNÉSZEK JÁTÉKA:

Alicia Vikander…  az én fekete bárányom :D

Ő az egyetlen olyan kedvenc színészem, akit nem tudok hova tenni. Nem egyszerűen szeretem, csak elvárásokkal imádom. Taszítanám magamtól, mégis rettentően hiányozna.
Nagyon sokáig nem szerettem, sőt egyenesen zavart, ha egy filmben szerepelt. Nem tetszett az arcjátéka, a stílusa és az alakítása. Így utólag nem is értem mit gondoltam akkor, tényleg, mert amit itt leművelt Lara szerepében, az dicséretre méltó!
Adott egy fiatal női karakter, aki 7 éve nem tudja feldolgozni az apja eltűnését, aki napról-napra él és menekül minden kötöttség elől.  Ehhez hozzá jön, hogy rendkívül menő és nem szívbajos lány, mégis érzékeny és nagyon is emberi a felszín alatt. 
A film az elejétől a végéig Lara hatalmas karakterfejlődése, amint az egyszerű, beszürkült lányból az a kalandor és harcos lesz, akit a világ 1996 óta ismer.
A karakter árnyaltságából kifolyólag az érzelmek végtelen repertoárját kellett mutatnia a nézők felé a szomorúságtól, a dühön át egészen az örömig. Ezt Alicia a zseniális arcjátékával, gesztusaival és beleélésével élethűen teljesítette is!
Nem is kívánhatnánk...

~Most, hogy kicsit utána néztem, Én semmiképpen sem kívánok~

...másik Lara Croftot.

A másik kedvencem pedig Walton Goggins volt, aki egy honvágytól gyötört, munkájába beleőrült zsoldost alakított. Kedvelem a színészt, szimpatikus bár sok filmjét még nem láttam. A Sixben és a Kib*zgatóhelyettesekben remek alakítást nyújtott csak úgy, mint a BeSZERvezve című filmben, habár nagyjából Ő volt abban az egyetlen pozitívum.
Hála égnek ezt a jó szokását itt sem törte meg, hideg rázósan alakította Mathias Vogel karakterét, és ha csak képeket láttam volna róla, simán rá vágnám, hogy a valóságban is egy zakkant férfi. Azok arcok, amiket olykor tudott vágni felejthetetlen lesz számomra :D

3. A HELYSZÍNEK:

Na, itt azért van miből mazsolázni :D

Londonban nem találtam semmi extrát. Piros, emeletes buszok, jobb kéz szabály, jellegzetes épületek, ez a maga össze-visszaságával csodálatos várossá teszi.
Hong Kong is hozta a szokásos, túlzsúfolt formáját, zsebtolvajokkal és csak az országon belül forgalmazott autókkal. Viszont a film központi helyszíne, a Jamatai sziget megéri a külön misét! Habár ez alap elvárás is felé.
Már önmagában kedvelt túra hely lehetne az egzotikus erdeje és érintetlensége miatt, de a kedvenceim a földalatti helyszínek voltak. A romos kripta a csapdákkal és a lepusztult, jellegzetes kínai épület misztikussága a hanghatások hathatós segítségével, olyan atmoszférát teremtett, amire még ha visszagondolok is, borsódzik a hátam. Személy szerint nagyon szeretem az ilyen helyeket!
Na és persze a Croft birtok a maga eleganciájával sem elhanyagolható. Tiszta Xavier Intézet érzésem volt :D

4. A LÁTVÁNY:

Látványos, ez vitathatatlan! Tényleg olyan érzésem volt, mintha egy végigjátszást néznék valamelyik új Tomb Raiderből a YouTubeon. Ez is plusz pontot jelent, szeretem az ilyen videókat. :P
Szép a CGI? Igen, kifejezetten, habár én még egy icipicikét javítottam volna rajta. Egyáltalán nem gagyi, félre értés ne essék, csak valahogy lehetett volna jobb is. Néha véltem felfedezni kevésbé kidolgozott részleteket, például a vízesés felett lévő repülőgép roncs esetében, de egyáltalán nem rossz, hozza a szükséges szintet.

5. A FILM ZENÉJE:

Remek zenéket komponáltak a filmnek! Érzelmes, pörgős, tele emlékezetes dallamokkal. Már többször végig hallgattam az albumot, szép munka!

6. ÖSSZEGZÉS:

Ajánlom mindenkinek ezt a filmet, aki szeretne egy jó kalandfilmet végig izgulni, vagy akár Tomb Raider rajongó! Én ezek után mindenképpen az leszek :D 

Megadok neki egy 9/10-et!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Facebook

Üzemeltető: Blogger.

Rendszeres olvasók